Hmmmmmmmmm.....

General discussion board about VAMs, but no buy/sell offers
User avatar
LorenAlbert
Posts: 422
Joined: Mon May 28, 2018 11:19 am
Contact:

Re: Strange 1883-O 23B... With extras.

Post by LorenAlbert » Sat May 11, 2019 6:59 pm

TheYokel wrote:
Sat May 11, 2019 6:49 pm
Out of that dozen, can you see how many, if any, show the pimpling on the reverse? I'm trying to work out If it's just something LVA didn't note down, or if it's a signature of die age.
And yessir lemme go see what they are using. It's mainly limited to the camera on the phone and not so much the user... But some things might help.
I can not tally your pitting request in the short term. The time commitment to retrieve them and document your particular request is not available to me right now. Plus, I need to study exactly what you are asking. I am not saying that you have not clearly stated your request. I have not recently studied the pitting in relation to die state.

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Strange 1883-O 23B... With extras.

Post by TheYokel » Sun May 12, 2019 5:55 pm

My best weak E phantom yet. Opinions?
..
..
Image
..
..
Image
..
..
Image
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

vamsterdam
Posts: 826
Joined: Thu Jun 07, 2018 2:48 am

Re: Happy wEEkend Y'all...

Post by vamsterdam » Mon May 13, 2019 1:48 am

Whatever it is that you see, it in s not a clashes e.

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Happy wEEkend Y'all...

Post by TheYokel » Mon May 13, 2019 2:26 am

vamsterdam wrote:
Mon May 13, 2019 1:48 am
Whatever it is that you see, it in s not a clashes e.
Should i mark this one down as pmd or die wear?
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Happy wEEkend Y'all...

Post by TheYokel » Wed May 15, 2019 3:14 am

Hmmmmmmmmm.....

Evil die wear?
..
..
Image
..
..
Image
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Happy wEEkend Y'all...

Post by TheYokel » Fri May 17, 2019 7:17 am

The never ending quest for a new E...

I'll have this baby Monday for macro pics. But this is the kind of thing i can't pass up. Had to order something fun to get here Monday to meet me at home in case i don't find anything in Vegas lol.

I know I have a complEx.. But would *you* risk it for the biscuit?... ;)
..
..
Image
..
..
Image
..
..
Image
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Happy wEEkend Y'all...

Post by TheYokel » Sun May 19, 2019 10:45 am

Hmmmm....
..
..
Image
..
..
Image
..
..
Image
..
..
Image
..
..
Image
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

User avatar
impairedsquirrel
Posts: 624
Joined: Mon May 28, 2018 2:42 pm
Location: Happy Valley, USA

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by impairedsquirrel » Sun May 19, 2019 3:10 pm

Ant, you're coming along, but SERIOUSLY, STOP SQUINTING SO HARD! You're gonna end up with optical nerve damage! I'm not like some guys, being convinced that there aren't any more clashed E's to be discovered, but if one is found it won't be nearly the struggle to see that you are trying to make it. Take a look at the 1884-S VAM-11a, 1892-CC VAM-2a and 1921-D VAM-1h4 listings. These varieties have all been discovered/listed within the last couple years. You see how much you have to strain to see the listable features on them? Relax and stop trying sooo hard to see something that isn't there. Awesome VAMs are still out there to be discovered without taking a chance at getting a foul listing. And I say this because the last two "clashed E's" to get listed have since been delisted and are still hotly contested. Don't create that kind of situation for yourself. When you find one you don't have to ask about, THEN you found one.
Also, STOP CHANGING THE TITLES OF YOUR DAMNED THREADS!!!
With loving regard,
IS
I go totally NUTS for WOW! VAMs!! Or is that from WOW! VAMs?

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by TheYokel » Sun May 19, 2019 6:24 pm

impairedsquirrel wrote:
Sun May 19, 2019 3:10 pm
Ant, you're coming along, but SERIOUSLY, STOP SQUINTING SO HARD! You're gonna end up with optical nerve damage! I'm not like some guys, being convinced that there aren't any more clashed E's to be discovered, but if one is found it won't be nearly the struggle to see that you are trying to make it. Take a look at the 1884-S VAM-11a, 1892-CC VAM-2a and 1921-D VAM-1h4 listings. These varieties have all been discovered/listed within the last couple years. You see how much you have to strain to see the listable features on them? Relax and stop trying sooo hard to see something that isn't there. Awesome VAMs are still out there to be discovered without taking a chance at getting a foul listing. And I say this because the last two "clashed E's" to get listed have since been delisted and are still hotly contested. Don't create that kind of situation for yourself. When you find one you don't have to ask about, THEN you found one.
Also, STOP CHANGING THE TITLES OF YOUR DAMNED THREADS!!!
With loving regard,
IS
Thanks for the kind words IS.

"There are still awesome VAMs..." - yes sir I agree :) I have a small stack of coins that have been vetted on here for submission by you all and at least one kill to mail in. They'll go in when i mail in an E. Might be sooner than expected...

Only one discovery truly excites me (bar finding a brand new letter transfer)... The rest are definitely interesting, but not quite what peels my banana. There's no discovery monkey I'm trying to get off my back; I have coins I've been *told* to send in on here... I choose not to for now. :)

Changing the title- Heck I thought I've been doing pretty well containing my enthusiasm these last months. :lol: Well... Containing it to one thread at least, lol.

"You won't have to ask. Stop squinting"- Pfffffft. You should see what i force myself to pass over :lol:

I'm beginning to wonder if there is a resolution change happening when i post photos and upload them, and that the pictures I'm looking at are different. Not saying i haven't been wrong 100% of the time thus far... Just that the marks should be easier to see in these photos than people are relaying. They might be wrong, but they aren't invisible. Going to start cropping photos to a standard resolution before uploading to see if it helps...

Ron: "BUY A REAL CAMERA!!!"- Just because I can already hear him typing it.... :lol:

Have a great weekend y'all. Thanks for putting up with me.

-🐜
..
..
Image.
..
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

User avatar
ljs123
Posts: 1348
Joined: Mon Jun 04, 2018 7:16 pm

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by ljs123 » Sun May 19, 2019 6:35 pm

Ant,
I like your enthusiasm.
You think that I'm harsh on you, but it has nothing to do with your enthusiasm. I want you to be excited.
Just try to temper your enthusiasm with careful realistic analysis of your coins. Try not to let your imagination "see" things that aren't there.

Rob has some good advise.

Vam-mysterio
Posts: 330
Joined: Fri Jun 08, 2018 8:52 pm

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by Vam-mysterio » Sun May 19, 2019 6:43 pm

No cigar there
Sorry

User avatar
CascadeChris
Posts: 2480
Joined: Mon May 28, 2018 10:41 pm

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by CascadeChris » Sun May 19, 2019 6:58 pm

Ant, Google the word "Picteals"... Absorb it then avoid them at all costs :lol:
Alonzi VW 2.0!

fogie
Posts: 543
Joined: Thu May 31, 2018 9:45 pm
Location: Arizona

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by fogie » Sun May 19, 2019 9:25 pm

I want some of what you are on....

iwillbenice
Posts: 125
Joined: Sat Jun 23, 2018 4:30 pm
Location: Buffalo,New York

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by iwillbenice » Mon May 20, 2019 1:35 am

This should be the worst post i have seen about a e that does not exist.
In my 20 yrs vamming and should be deleted.This post is JFU.The poster child yoke is not fit for vamming period.

User avatar
TheYokel
Posts: 1552
Joined: Tue Oct 30, 2018 12:23 am
Location: Death Valley (seriously)

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by TheYokel » Mon May 20, 2019 2:38 am

iwillbenice wrote:
Mon May 20, 2019 1:35 am
The poster child yoke is not fit for vamming period.
Yokel...

...and probably not :lol:
"There is no E"...

Top 100: 27 -- Hot 50: 6 -- Top 50: 4 -- Elite 30: 2 -- K12: 2

User avatar
CascadeChris
Posts: 2480
Joined: Mon May 28, 2018 10:41 pm

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by CascadeChris » Mon May 20, 2019 3:03 am

iwillbenice wrote:
Mon May 20, 2019 1:35 am
This should be the worst post i have seen about a e that does not exist.
In my 20 yrs vamming and should be deleted.This post is JFU.The poster child yoke is not fit for vamming period.
That's a bit much. I know he's putting off more than a few people here with his "shotgunning for E's" approach and this darn mega thread that he keeps changing the name of and his incessant need to respond to every thread every 2 minutes but he is doing a pretty good job at learning the general basics. He just needs to slow down, realize this isn't fast-paced Facebook ie just check in here once or twice a day at most, and above all give up on this E nonsense and let this thread die. Other than that he is coming along pretty well. I do fear he will turn too many people off to him before he slows down and learns to crawl which means he will have a hard time trying to find help in the future once he matures if he gets that far.
Alonzi VW 2.0!

blh74
Posts: 509
Joined: Wed May 30, 2018 1:28 am

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by blh74 » Mon May 20, 2019 3:29 am

Chris said it the best way possible. Don`t push it too much. At first it was interesting but now it is annoying.

User avatar
LorenAlbert
Posts: 422
Joined: Mon May 28, 2018 11:19 am
Contact:

Re: Hmmmmmmmmm.....

Post by LorenAlbert » Mon May 20, 2019 10:28 am

iwillbenice wrote:
Mon May 20, 2019 1:35 am
This should be the worst post i have seen about a e that does not exist.
In my 20 yrs vamming and should be deleted.This post is JFU.The poster child yoke is not fit for vamming period.
Views = 3404 = disconnection.
Ant. You may very well be showing remnants of transfer in some cases. In most cases, a remnant is not enough (83O36B) to satisfy an attribution. Sometimes, you just quietly do your own thing until you have a lock. Even with a lock, you might be best to keep it under wraps and be satisfied with your studies. Think about John Robert's 83O 22/36 article. Build a case, find corroborative evidence, be able to tell a story. Then, maybe you share, or maybe you don't.
And yes, Ron's keyboard is audible. Most folks can get the job done to their satisfaction with a cell phone. You are different because you are attempting to reveal subtleties that a cell phone will not handle. In fact, you are studying subtleties that a slab will obscure. Anything less than raw MS is not suitable. For you to continue your pursuit, to your own satisfaction, you may need to make a major investment in optical hardware and shift your studies toward raw MS coins. And, I am sorry to say, keep your findings to yourself or to a dedicated study group. What you are attempting to do is not for everyone and everyone appears to be letting you know about it. There is a difference between VAMming and the study of dies.

Post Reply